Yemek Borusu (Özofagus) Kanseri Tedavisi

Yemek Borusu Kanseri Nedir? Belirtileri Nelerdir?

Yemek borusu vücuda alınan besinlerin mideye ulaşmasını sağlayan yaklaşık 30 santimetre uzunluğundaki kısımdır. Ağızdan başlayarak mide girişinde son bulan yemek borusunu oluşturan hücrelerin istemsizce büyüyerek kontrolsüzce çoğalması ile yemek borusu kanserine (özofagus) neden olmaktadır. Yemek borusu kanseri genelde yemek borusunun üst ve orta kısımlarında görülmektedir. Türleri bulanan yemek borusu kanseri erken teşhis ile tedavi edilebilmektedir. Uygulanacak olan tedavi yöntemi ise kanserin türüne ve evresine göre değişiklik göstermektedir. Yemek borusu kanseri için erken teşhise sevk edecek belirtiler;  kusma, yutulan besinlerin ağza geri gelmesi durumu, midede yanma hissi, göğüs bölgesinde ağrı, kronikleşen hıçkırık ve hızlı kilo kaybıdır. Bu belirtileri gördüğünüz takdirde mutlaka bir hekimden yardım almanız gerekmektedir. Çünkü doğru zamanda yapılacak müdahaleler ile yemek borusu kanserinde iyileşme durumu görülmektedir. Dünya üzerinde oldukça yaygın görülen bu kanserle mücadelede en önemli etken erken teşhistir.

Özofagus Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Yemek borusu kanseri teşhisi yaygın belirtilerin görülmesinin ardından yapılacak testler ve tıbbi görüntüleme yöntemleri ile koyulmaktadır. Kanserin teşhisinin hemen ardından tedavi süreci ivedilikle başlamalıdır. Oluşumlarına göre farklılık gösteren yemek borusu kanserlerinde öncelikli olarak kemoterapi ve radyoterapi tedavileri uygulanmaktadır. Genelde olumlu dönütlerin alındığı bu tedavi türlerinin yetersiz kaldığı durumlarda ise yemek borusunun kanser görülen noktalarına cerrahi müdahaleler yapılmaktadır. Yemek borusu kanseriyle mücadelede uygulanan cerrahi müdahalelerde yemek borusunda kesme işlemi yapılmaz. Yemek borusunun bir kısmı kesilerek geri kalanı ile birleştirme ve bu sayede tedavi sağlanması gibi bir durum söz konusu değildir. Yapılacak operasyonlarda yemek borusunun tamamen çıkarılması gerektiği durumlar olabilir işte o zaman borunun yerine organik yapılar ile hazırlanmış yeni bir yemek borusu ağızdan mideye doğru yerleştirilmektedir. Tabi sadece kansere neden olan tümörün çıkarılabildiği durumlarda yemek borusunun değişmesine gerek duyulmaz. Endoskopi ile tespit edilen tümörün ameliyat ile alınması kolaylıkla sağlanabilir. Ancak yemek borusu kanseri ile mücadelede uygulanacak tüm cerrahi müdahalelerin ciddi operasyonlar olduğu unutulmamalıdır. Bu yüzden hekimlerin hastalara verdiği tavsiyelere mutlaka uyulmalı, tedaviye uygun bir yaşam sürdürülmelidir.

Ameliyat Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Yemek borusu kanseri ile mücadelede en sık başvurulan tedavi yöntemi olan ameliyat sonrası dikkat edilmesi gereken bazı önemli konular vardır. Bu konuların başında beslenme gelir. Tedavi sürecinin ameliyat ile birlikte sonlandığı düşünülmemelidir. Kanserle mücadelede iyileşme süreci biraz vakit alacaktır. Bu süre zarfında bazı besinlerden uzak durulmalıdır. Öncelikle şekerli gıdalar ve asitli içecekler uzak durulması gereken besinlerin başında gelmektedir. Yemek borusunu etkileyebilecek çok soğuk ve çok sıcak yiyecek/içeceklerin tüketiminden de mutlaka kaçınılmalıdır. Ayrıca yapılan ameliyat sonrası en az 1 ay kadar sigara kullanımı kesinlikle askıya alınmalıdır. Bunların yanı sıra tüm kanser türlerinde olduğu gibi düzenli bir yaşam sürdürmek kanserle mücadele için mutlaka dikkate alınmalıdır. Yemek borusu kanseri için ise en can alıcı konu konum ve işlevi itibari ile beslenmedir. Bu yüzden hekiminizin sizlere beslenmeye dair vereceği tavsiyelere uymalısınız. Bu sayede iyileşme sürecini başarıyla tamamlayarak kısa sürede sağlığınıza kavuşabilirsiniz.