Gastrik Bypass İle Hızla Kilo Vermek Mümkün

Çağın hastalığı olarak nitelendirilebilen obezite ile mücadelede çeşitli tedavi yöntemleri uygulanmaktadır. Bu yöntemlerden bir kısmında temel prensip ilaç kullanımı iken ilaç kullanımının yeterli olmadığı durumlarda ameliyat yöntemine başvurulmaktadır. Son dönemde gelişen obezite cerrahisi uygulamalarında açık ve kapalı ameliyat teknikleri kullanılmaktadır. Yapılacak operasyona seçimi değişen bu teknikler, obezite cerrahisinde sıkça başvurulan bir yöntem olan gastrik bypass ameliyatlarında da kullanılmaktadır. Gastrik bypass ameliyatı özellikle diyabet cerrahisi olarak değerlendirilmektedir. Diyabetin (şeker hastalığı) neden olduğu obezite tedavisinde hastayı aşırı kilolarından kurtaran gastrik bypass uygulaması önceleri sadece açık ameliyat olarak uygulanırken son dönemlerde laparoskopik teknik ile uygulanan ve sonuçları başarıya ulaşan bir cerrahi müdahaledir.

Gastrik Bypass Ameliyat Süreci Nasıldır?

Diyabetin neden olduğu aşırı kilolar ve hastalığın vücutta yarattığı diğer rahatsızlıkların tedavi edilmesi amacıyla uygulanan yöntemlerden biri gastrik bypasstır. Gastrik bypass öncesi hastanın tüm değerleri ölçülmesi hedeflenerek çeşitli testler yapılmaktadır. Bu testlerin sonucuna göre karar verilmesi akabinde genel anestezi uygulanarak yapılacak olan kapalı ameliyat (laparoskopi) günü kararlaştırılmaktadır. Gastrik bypass ameliyatı midenin büyük bir kısmının kullanılmadan alternatif bir yolla alınan besinlerin ince bağırsaklarda sindirilmesini hedefleyen işlemler bütününü ifade etmektedir. Ayrıca ince bağırsağında bir kısmı kullanılmadan sindirim sağlanmaktadır. Burada önemli olan besinlerin sindiriminin başladığı mideye bir alternatif yol üretilerek mideden herhangi bir kısım çıkarılmadan ya da mide içine yabancı bir madde gönderilmeden besin sindirim alanlarındaki alanın küçültülmesidir. Sağlanan bu küçülme sayesinde iştahta azalma gerçekleşecek ve hızla kilo verilmeye başlanacaktır.

Gastrik Bypass Ameliyatı Sonrası Kilo Verme Süreci Nasıl Başlar?

Son dönemde kilo vermeyi sağlayan ameliyatların neredeyse tamamında temel prensip midenin küçültülerek iştahın azaltılması ve kişinin beslenmeye dair alışkanlıklarına minimal tüketim anlayışının kazandırılmasıdır. Gastrik bypass bu ilkeyi temel alan bir uygulamadır. Ayrıca bunu yaparken diğer işlemlerde olduğu gibi mideyi fiziksel olarak etkileyecek herhangi bir işlem yapılmamaktadır. Gastrik bypass sonrası iştahı azalan kişiler beslenme alışkanlıklarında köklü değişimleri fark etmeden başlatmış olurlar. Bu sayede hızlı bir şekilde kilo verme süreci de başlamış olmaktadır. Yapılan ameliyat sonrası kilo verme sürecinin yanı sıra hastanın hızla şekeri de düşmeye başlamaktadır. Normalde düzenli olarak insülin kullanan hastaların bir anda insüline olan ihtiyacı minimal seviyelere düşmektedir. Ancak hastanın ideal şeker seviyesine ulaşması bazı vakalarda farklılık gösterebilir. Bu yüzden ilaç ve insülin desteğinin en azından bir süre daha kullanılması gerekmektedir.

Gastrik Bypassın Diğer Avantajları Nelerdir?

Gastrik bypass ameliyatı diyabet hastalarının hızla kilo vermesini sağlamaktadır. Kilo vermenin yanı sıra gastrik bypassın vücuda sağladığı diğer avantajları da göz ardı etmemek gerekir. Tip 2 diyabet (şeker hastalığı) dünyada en çok ölüme neden olan hastalıklardan biri olarak kabul edilmektedir. Gastrik bypass ameliyatı diyabet tedavisindeki en etkili ve başarılı sonuca ulaşan yöntem olarak kabul edilmektedir. Ameliyat sonrası hastaların şeker değeri normal seviyelere düştüğünden, diyabet hastalığı esnasında görülen tüm şikayetler çözüme kavuşmaktadır. Ayrıca yine şeker hastalığının ilerleyen dönemlerde neden olabileceği risklerden olan böbrek hastalıkları, kalp krizi riski ve  inme riski ortadan kalmakla beraber insan ömrünün uzamasını da sağlamaktadır. Ayrıca gastrik bypass kişilerin gün içinde daha az acıkmasını sağlayacak, sık sık idrara çıkma durumunun önüne geçecek, yaraların geç iyileşmesi durumunu ortadan kaldıracak ve sürekli yaşanan ağız kuruluğunun önüne geçecektir.